Online copywriting

Het schrijven van online copy vereist een moderne aanpak. Teksten moeten naast origineel en verhalend, ook vooral vindbaar en scanbaar zijn. Voor goede copy hanteer je in ieder geval de volgende 4 richtlijnen.

Maak je webtekst scanbaar

Je website wordt scanbaar met een heldere structuur en effectieve links. Gebruik kopjes, opsommingen en begin elke alinea met de belangrijkste informatie. Maak het je bezoeker makkelijk om snel te navigeren. Over het algemeen geldt: je klant is ongeduldig. Raak ‘m niet kwijt!

Praat normaal

Schrijf niet op wat jij wilt vertellen, maar vertel wat je lezer wil horen. Vaktermen kun je beter vermijden. Schrijf in duidelijke taal, met herkenbare woorden. Reken maar dat je lezer het waardeert als je gewoon lekker normaal doet.

Overtuig met bewijzen

Roep niet zomaar mooie woorden, maar vermeld klantevaluaties en verkoopcijfers. Wat onderscheidt jouw bedrijf van de concurrentie? Waarom mag de klant vertrouwen in jou hebben? Focus je op de USP’s van de product. Hogere conversie is dichterbij dan je denkt.

Optimaliseer je vindbaarheid

Belangrijk is het gebruik van zoekwoorden, tussenkopjes en links. Maar zoekmachines worden steeds slimmer en willen vooral content waar jouw doelgroep iets aan heeft. Zorg dat je je klanten door en door kent. Met relevante, unieke teksten optimaliseer je je website. Ook Google ziet dat.

Ben je op zoek naar een Online copywriting expert?

Wij hebben 1 Online copywriting expert gevonden

Online copywriter
Vind experts
Deze website is ontwikkeld door Rocket24