Visuele strategie
Wat is visuele strategie?
We communiceren niet alleen in woorden maar ook in beelden. Dagelijks zie je alleen al honderden reclame beelden voorbij komen. Op straat, in gedrukte media en op internet. Een tekst kun je besluiten niet te lezen, maar een beeld laat een indruk achter.
Door middel van een visuele stategie zet je een lijn uit van de beeldtaal die bij je bedrijf of product en doelgroep past. Waarmee val je op, blijf je juist subtiel of onderscheid je je van anderen. Daarnaast zijn de vorm en frequentie belangrijk. Kies je voor stilstaand of bewegend beeld, een brochure, een animatie, een serie vlogs of een 360 graden video?
Wat levert visuele strategie op?
Succesvolle beeldcontent, betere zichtbaarheid en aansluiting bij de doelgroep.
Hoe werkt visuele strategie?
Afhankelijk van het project, product of merk maken we een visueel plan waarmee gespecialiseerde beeldmakers aan de slag gaan.
Aan welke specialismes denk ik dan?
Fotografie, animatie, stop-motion, video, set-styling, grafische vormgeving, illustratie, kunst etc.