Je staat op het punt een nieuw bedrijf te beginnen, stuit je op een website met dezelfde naam. Is dit een probleem, of toch niet?
Ik help je bij de introductie van een nieuwe naam of logo. Net als in de sport is een goede voorbereiding hiervoor belangrijk. Met behulp van onderzoek kijk ik samen met jou of je zonder risico de markt kunt betreden. Dit voorkomt verrassingen na het spreekwoordelijke point-of-no return. Om je naar de toekomst zekerheid te bieden, verricht ik ook graag een merkregistratie die jou de komende jaren vooruit helpt. In Nederland, en in elk ander land waar je commerciële activiteiten verricht.
Om er voor te zorgen dat jouw naam uniek blijft, ontvang je van ons een melding als iemand eenzelfde naam als merk registreert. Zodat je – indien nodig- snel actie kunt ondernemen. Ondertussen kun jij je richten op jouw specialisme!
Voor consumenten producten is een onderscheidend logo vaak minstens zo belangrijk als de naam. Denk bijvoorbeeld aan merken van sport producten, maar ook verpakkingen van voedingsmiddelen en elektronica producten.
Soms loopt het traject van een ondernemer anders, en spring ik bij in geval van een conflict, bijvoorbeeld als twee partijen menen recht te hebben op dezelfde, of een gelijkende naam.
Een pragmatische aanpak en goed contact leidt vaak tot snelle oplossingen, waarna de ondernemen zonder zorgen verder kan met datgene waar hij of zij goed in is!
Werkend op de scheidslijn tussen ondernemen en juridisch bezig zijn, het helpen van verschillende ondernemers, elke dag is anders! MERKEN en MODELLEN zijn mijn passie
Als enthousiaste en hands-on merkenspecialist breng ik ondernemers duidelijkheid en zekerheid ten aanzien van merk- en productbescherming. Voorafgaand aan de introductie van een nieuw merk, met onderzoeken variërend van beperkt tot uitgebreid.
In een prachtig internationaal concern als Akzo Nobel heb ik geleerd tot het uiterste te gaan, als het commercieel belang dit rechtvaardigt. Afspraken met partij A, kunnen niet los worden gezien van afspraken met partij B en mogelijke onderhandelingen met C.
Als pragmaticus heb ik in deze periode mijn blik verbreed en geleerd dat er verschillende meerdere ‘best practices’ bestaan, afhankelijk van het type ondernemer en diens situatie.
Bij een van de oudste merkenkantoren van Nederland heb ik de liefde voor het merkenvak opgedaan.
Werkend op de scheidslijn tussen ondernemen en juridisch bezig zijn, het helpen van verschillende ondernemers, elke dag is anders! Al gauw werd mij duidelijk, in MERKEN wil ik mij specialiseren.