Succesvolle communicatie valt of staat met goed luisteren. Dat begint voor mij al bij de briefing voor een opdracht: meer nog dan wat een opdrachtgever mij te zeggen heeft, focus ik me op wat hij zijn doelgroep te vertellen heeft. Mijn uitdaging is het om die boodschap in een relevante, ondersteunende én prikkelende vormgeving te nestelen.
Met meer dan 25 jaar ervaring in de wereld van grafische vormgeving en reclame bied ik veelzijdige en creatieve oplossingen voor uiteenlopende uitdagingen op communicatiegebied.
Ruim 15 jaar ben ik als grafisch vormgever werkzaam geweest bij een gerenommeerd reclamebureau. Daar was ik creatief verantwoordelijk voor onder meer verschillende media van Nuon, de jaarverslagen van Vedior/Randstad en de huisstijlrevisies van Nationale-Nederlanden en Vitens. Daarnaast heb ik er communicatie- en mediaprojecten gedaan voor KPN, NS alsook een reeks aan lokale organisaties en bedrijven.
Sinds 2010 werk ik als zelfstandig grafisch vormgever voor kleine en middelgrote ondernemingen waarbij ik breder betrokken kan zijn bij het totale communicatieplan: van logo tot huisstijl, van brochure tot website, van concept tot productie. De samenwerking met het team van Merk en Media is voor mij hierbij niet alleen een grote inspiratiebron, maar vooral ook een onmisbaar netwerk van kennis en expertise dat het resultaat van communicatie- en media-uitingen naar een hoger niveau brengt.