Contentmarketing
Wat is contentmarketing?
Het Content Marketing Institute definieert contentmarketing als volgt: “Content marketing is a marketing technique of creating and distributing relevant and valuable content to attract, acquire and engage a clearly defined and understood target audience – with the objective of driving profitable customer action.”
Kennisleiderschap en contentmarketing
Een doel van contentmarketing kan zijn het verwerven van kennisleiderschap. Met je bedrijf claim je een kennisgebied waarin je als een autoriteit gezien wilt worden.
Relevante traffic naar je website
Bepaal van tevoren je doelgroep en welke content jouw doelgroep wil zien. Daarna plaats je de content op je website en vervolgens post je op social media de link (voorzien van een boodschap met een call to action). Zo genereer je traffic naar je website. Tip: adverteer je post en kies goed je target audience daarbij.
Objectiviteit en contentmarketing
Als je de tekst van een contentmarketing boodschap in een beschouwende vorm (met voor- en tegens) schrijft, vat de lezer de boodschap op als meer betrouwbaar. Tip: laat de content niet een uiteenzetting zijn van hoe goed jouw product is, dit lijkt te veel op ouderwetse ‘zend’ reclame en gaat weinig likes en traffic opleveren.