Advertising
Wat is advertising?
Advertising betekent adverteren en is een onderdeel van je promotie strategie. Je hebt verschillende soorten advertising die je in kunt zetten, dit is afhankelijk van je doel, doelgroep, budget etc. Hieronder volgen een aantal manieren van advertising:
Online advertising
Online advertising is een verzamelnaam van alles wat met adverteren op het internet te maken heeft.
Display advertising
Display advertising is het plaatsen van advertenties in de vorm van (verschillende formaten) banners, video’s en eventueel tekstlinks. De advertenties worden geplaatst op websites die je doelgroep bezoekt.
Video advertising
Post-roll
Post-roll advertenties zijn advertenties die aan het einde van een video getoond worden.
Pre-roll
Een pre-roll video advertentie, is een advertentie die afspeelt voordat je bezoeker de gewenste video kan bekijken. Soms moet de pre-roll video volledig worden afgekeken en soms kan je bezoeker na een aantal seconden doorklikken naar de gewenste video. De pre-roll advertenties worden vaak door Youtube aangeboden.
Social advertising
Social advertising is het gericht adverteren op social media kanalen. Door de persoonsgegevens die ingevuld worden via social kanalen zoals: geslacht, leeftijd, woonplaats en interesses, kun je heel specifiek je doelgroep selecteren. Je advertenties worden alleen aan de door jouw gekozen doelgroep getoond.
Mobile advertising
Mobile advertising is het adverteren met bijvoorbeeld banners of video’s op mobiele apparaten: smartphones en tablets. Omdat mobiel gebruik niet gebonden is aan tijd en plaats kun je je doelgroep op elk moment van de dag bereiken. Je kunt zelfs alleen advertenties tonen aan mensen in een bepaald gebied.