Kim van Amersfoort

Digital & content manager

Ik ben een nieuwsgierige digitale resultaatgerichte creatieveling. Ik ben een bouwer. Altijd bezig met vernieuwing. Door mijn ondernemende karakter en mijn authentieke persoonlijkheid vindt men het prettig om met mij samen te werken. Ik sta bekend als iemand met een sterk gevoel voor verantwoordelijkheid en wil graag weten of haar inzet onder de streep bijdraagt aan het beoogde eindresultaat.

Ik houd mij bezig met de impact van digitale ontwikkelingen op het zakenleven nu én in de toekomst. Werkelijk elk aspect van het digitale universum fascineert mij. De afgelopen jaren zien we de enorme impact van de digitale disruptie al terug. Je maakt als organisatie het verschil wanneer je snel reageert op digitale ontwikkelingen, door een goed onderbouwde digitale strategie deel uit te laten maken van je businessmodel. Ik help organisaties hierbij, door de digitale ontwikkelingen die van toepassing zijn voor ze in kaart te brengen, zodat ze die als kans kunnen benutten.

Ervaringen

Freelance

mevrouwcommunicatie.wordpress.com
juni 2011 - Heden | Amsterdam

• Digital consultant, digital manager
• Content strategie en management
• Organiseren van content sessies; hoe zet een organisatie content optimaal in?
• Online marketing
• Productie van social media content, o.a. een e-book, vlogs
• Social media workshops

Digital & community manager

INretail
juli 2014 - februari 2017 | Zeist

• 5 online communities rondom branche thematiek opgezet
• Digitale kanalen geïntroduceerd en/of geoptimaliseerd zoals; een adaptive website, webshop, nieuwsbriefmodule, social media en een intern social media kanaal
• Een stijging van 40% unieke website bezoekers pm gerealiseerd
• Medewerkers tot ‘social heroes’ gemaakt via o.a. training en monitoring
• MKB-ondernemers in de non-food retail geadviseerd over social media en het online vak, middels adviesgesprekken, workshops, blogs en webinars

Community manager

Yellowbrick
februari 2012 - juli 2014 | Amsterdam

• Medeverantwoordelijk voor de online identiteit van het merk Yellowbrick
• Online community gelanceerd en geactiveerd
• Social mediastrategie geschreven en uitgerold
• Webcare verricht en ondergebracht bij (traditionele) customer service
• Events voor ambassadeurs georganiseerd en klantpanel gestart
• Nauw betrokken bij ontwikkeling van nieuwe responsive website en app

Deze website is ontwikkeld door Rocket24