Ronald de Groot

Mobile en chatbot expert

Als geboren Y-generatie ben ik opgegroeid in een digitale wereld, ik kan mij hierdoor zeer goed inleven in een grote groep consumenten vandaag de dag. Ik ben mijn carrière begonnen in de mobiele markt (2006) bij een full service marketing en communicatie bureau.

Ik heb hier een sterke passie ontwikkeld voor mobile als instrument in de marketing en communicatie. Daarnaast heb ik enorm veel technische kennis opgebouwd over de mogelijkheden en onmogelijkheden van mobile. Deze kennis combineer ik met mijn andere ervaring op het gebied van data, marketing automation, profiling en omni-channel marketing.

Ik ben van mening dat het bouwen van digitale diensten niet de grootste uitdaging is van merken. Maar de echte uitdaging is het bouwen van lange-termijn waardevolle, relevante en persoonlijke relaties met de always-on connected gebruikers.

“Personalization is nothing new. We had it with our butcher, we lost it in manufacturing and distribution society, and we’re bringing it back in with the no-channel connected world”

Ervaringen

General manager en client service manager

One Shoe
januari 2007 - september 2013 | Utrecht

Als business development manager was ik verantwoordelijk voor het opzetten en uitbouwen van onze project portfolio. We realiseerden mobiele apps, mobiele website, mobiele marketing toepassingen, QR-code campagnes, augmented reality toepassingen.

Dit deden voor klanten als PostNL, TNT Express, ING Sprinters, Bongrain, Deloitte, Beeld en Geluid, Yellowbrick, Yakult, FNV Horecabond, BrickParking, Eurocross, University of Utrecht, ONVZ, Nationale Nederlanden, SHV Holding, Tauw, Makelaarsland, Walibi Holland, Saint-Gobain.

Initiator en gast docent: mobile business and design

januari 2009 - juli 2012

Door de enorm harde groei van Mobile marketing voorzag ik een tekort aan goed opgeleide marketeers en communicatie specialisten die kennis hadden van Mobile marketing. Samen met de Hogeschool van Utrecht ben ik het initiatief gestart om een 4 maanden durende minor te starten op het gebied van mobile marketing & business. Drie jaar lang heb ik als mobile marketing expert diverse gast colleges gegeven.

Teacher postgraduate NextMarketeer B: Marketing & Mobile

januari 2014 - juli 2016

Als docent verbonden aan Lectric Internopleidingen en in de postdoctorale opleiding NextMarketeer B training gegeven over Marketing & Mobile.

Co-founder Mobile Loyalty

Yourzine
juli 2015 - december 2016

Als co-founder van het label Mobile Loyalty adviseerde ik bedrijven over hoe ze hun mobiele apps konden integreren in hun CRM- / loyalty strategie. Tevens adviseerde ik bedrijven hoe zij inhoud en push notificatie berichten af konden stemmen op een specifieke gebruiker, door het benutten van de unieke gebruikersdata. We implementeerde hiervoor Mobile Marketing Automation software tooling van onze aangesloten partners.

Mobile Loyaliteit was een onderdeel van Yourzine (www.yourzine.nl). Als gevolg van de overname van Yourzine door PostNL is Mobile Loyalty volledig geïntegreerd in de nieuwe organisatie en diensten.

Account director & data driven channel integration specialist

Yourzine
september 2013 - Heden

Yourzine is dialoog marketing bureau, welke actief is in data driven marketing. Hiervoor werken ze met marketing automation software als Selligent & Salesforce. Als account director inhoudelijk verantwoordelijk voor enkele key-accounts: Ikea, Rituals, NRC, Triodos Bank, PSA (Peugeot, Citroën, DS). Tevens als consultant verantwoordelijk voor de integratie van kanalen vanuit een CRM en data oogpunt.

Deze website is ontwikkeld door Rocket24